Dolle Dinsdag! - Reisverslag uit Boxtel, Nederland van Jeugdkamp 2015 - WaarBenJij.nu Dolle Dinsdag! - Reisverslag uit Boxtel, Nederland van Jeugdkamp 2015 - WaarBenJij.nu

Dolle Dinsdag!

Blijf op de hoogte en volg Jeugdkamp 2015

21 Juli 2015 | Nederland, Boxtel

Allereerst gaat al ons respect uit naar twee leidsteres, Lisa en Marieke, Bedankt. Deze twee dames hadden de zware taak gekregen de eerste nacht “Nachtwacht” te mogen zijn. En geloof maar dat deze taak erg zwaar is geweest. Een voorbeeldje; rond half 5 vannacht hoorden we boven bij de middel en grote jeugd nog steeds de deuren klapperen, de voeten over de gang stormen en de radio hard aan om nog even het dansje te oefenen.
Wat hebben die kinderen een energie! Zou het komen door al die kilo’s snoep, chips en cola die ze van thuis uit hebben meegekregen? Toch blijven wij op de kleintjes letten, eentje werd ter verantwoording geroepen met de vraag of zij wel haar tanden had gepoetst; natuurlijk heb ik dat gedaan antwoorde zij terwijl ze haar mond alweer vol gepropt zat met zoete, rode en vooral lekkere snoep.

Toen de eerste zonnestralen vanmorgen verschenen verwacht je na zo’n nacht dat die kinderen niet uit bed te krijgen zijn, maar ook dat was niet het geval. Rond 7 uur hoorden we de eerste giechelende meiden weer op de gang rondstruinen. Terwijl de leidsters hadden bedacht om 8 uur een keertje uit hun bed te komen. Wanneer toch iedereen op tijd wakker is, tijd voor het ontbijt. We danken de weergoden voor het heerlijke weer vandaag, dus lekker met z’n alle buiten in de ochtendzon ontbijten.

Na het ontbijt geen tijd voor rust, maar met z’n alle aan de corvee! Afwas gedaan, ramen gelapt, wc’s gepoetst, geveegd, gedweild, na 1 à 2 uur kinderarbeid blinkt blokhut Wicki-up als nooit tevoren. Daarna gelukkig nog wat tijd om het dansje te oefen voor alles weer gepakt en gezakt moet worden voor het vertrek naar de bossen.

In de bossen moest er gewerkt worden. Tussen het wandelen door hebben de kinderen een mooie poster gemaakt om de danswedstrijd aan te kondigen, er moesten raadsels worden opgelost, eventjes een gitaar in elkaar zetten en nog even in de bossen op zoek naar een zonnebril. Tussendoor hebben de leidsters met alle groepjes nog een mooie bosselfie gemaakt die op deze site ook te bewonderen zijn.

Terug bij de blokhut hadden de kids tijd voor zichzelf. Het was lekker weer dus er werd door de kleintjes volop buiten gespeeld. De middel en de grote jeugd lag liever op bed even te chillen.

Aan tafel!! De kids stond vandaag weer een heerlijke culinaire verassing te wachten. Als voorgerecht overheerlijke kippensoep, als hoofdgerecht pasta met rode saus om je vingers bij af te likken en als nagerecht was de keuze reuze, chocolade, vanille of aardbeien vla. Alle buikjes waren weer goed gevuld.

Na het eten was het tijd om Marjolein in het zonnetje te zetten. Jullie zullen het niet geloven, maar onze Marjolein is al 15 jaar leidster bij de jeugd. En dan verdien je het natuurlijk dubbel en dwars dat er voor jou een liedje wordt geschreven en vervolgens wordt gezongen door alle meiden op het kamp. Marjolein je bent een topper!

Daarna tijd voor post, de eerste kaarten hebben de blokhut alweer weten te bereiken. Veel blijde gezichten, maar een enkeling ook teleurgesteld wanneer er voor haar nog geen kaartje was gekomen. Dus ouders, vrienden, kennissen of wie dan ook die ons wil groeten stuur uw post massaal naar “Blokhut Wickiup, molenwijkseweg 5b, 5282 KA te Boxtel” . Jullie meiden zien jullie fanmail heel graag verschijnen.

De avond treedt in, de kleintjes hebben geknutseld aan een mooi sjaaltje terwijl de overige meiden buiten nog even slagballen. De leiding probeert de meiden hiermee uit te putten zodat er vannacht misschien wat meer uurtjes slaap in zitten, zowel voor hun als voor ons. Daarna heerlijk naar bedje toe! Welterusten en tot morgen, dan zullen we jullie weer op de hoogte brengen van al onze avonturen.

Veel liefs van alle leidsters en jullie kinderen.

• 21 Juli 2015 - 22:34

Hanneke:

Ziet er super goed uit! Heel veel plezier en hopelijk een goede nachtrust. Dikke knuffel aan iedereen!

Groetjes Hanneke

• 21 Juli 2015 - 22:34

Opa En Oma Geurts:

Het verslag was heel mooi succes met de dametjes de groetjes aan mila ilja en jela Geurts

• 21 Juli 2015 - 22:41

Frits, Trea, Bart.:

Wat ziet het er weer gezellig uit, allemaal vrolijke gezichten ondanks de weinige slaap. Leuk om te lezen wat jullie beleven. Welterusten voor straks en wij lezen graag welke avonturen jullie morgen beleven. Hartelijke groeten voor iedereen.

• 21 Juli 2015 - 22:44

Erik En Wendy :

Echt een dolle dinsdag dus! Geniet van je nachtrust!

• 21 Juli 2015 - 23:23

Vivianne:

Ziet er allemaal weer gezellig uit!!!
    Hopelijk (voor de leiding) wordt er vandaag meer geslapen.
    Veel plezier nog komende week, maar dat gaat zeker goed komen

• 22 Juli 2015 - 12:18

Annette V. Grunsven:

Wat een heerlijke Dolle Dinsdag, zo te lezen. En wat een leuke en vrolijke foto's!!
    Voor iedereen heel veel plezier gewenst!