Maffe maandag - Reisverslag uit Boxtel, Nederland van Jeugdkamp 2015 - WaarBenJij.nu Maffe maandag - Reisverslag uit Boxtel, Nederland van Jeugdkamp 2015 - WaarBenJij.nu

Maffe maandag

Door: de leidsters

Blijf op de hoogte en volg Jeugdkamp 2015

20 Juli 2015 | Nederland, Boxtel

Hallo lieve ouders, broertjes, zusjes, opa’s, oma’s, vriendjes, vriendinnetjes, buren, kennissen en overige geïnteresseerden naar ons wel en wee tijdens kamp. Leuk dat jullie ons volgen! De eerste dag van het kamp 2015 zit er alweer bijna op en het thema; Rock en Roll, is in goede aarde gevallen bij de kinderen. Wij als leidsters blijven hopen dat dit historische hoogtepunt ooit nog eens opnieuw de revue zal passeren als lifestyle en in de landelijke Top 40. Tot die tijd zorgen we er in ieder geval voor dat het thema blijft leven bij ‘onze’ kinderen. Het vriendelijke verzoek aan alle ouders om dit na kamp ook thuis voort te gaan zetten…… Terug naar de blokhut Wicki-up; toen alle koffers waren uitgepakt hebben we de kinderen samengeroepen voor het vertellen van de huisregels (tenslotte wordt de blokhut deze week beschouwd als thuis). Een geruststelling voor alle ouders die hun kinderen vanmorgen al op de noodtrap omhoog en omlaag zagen rennen; dat mag niet! En zo zijn er nog wat meer regels waar we ons aan gaan houden om het gezellig en veilig te laten verlopen deze week. Mochten jullie kinderen zaterdag een aantal kilo aangekomen zijn en niet meer aanspreekbaar van de moeheid; daarvoor kunnen wij helaas niet aansprakelijk worden gesteld. Voor degene die zich afvragen waarom hun kind een paar kilo aan zou komen in een paar dagen de volgende uitdrukking; Een meisje van de kleine jeugd heeft haar vraag bewaard tot zij deze veilig aan haar groepsleiding van de kleine jeugd kon stellen; ‘is het echt waar dat er bij de kleine jeugd een leidster komt zitten wanneer we niet gaan slapen? Dan lijkt het net alsof ik geen snoepje mag pakken’. Wat een slimme meid, we houden ze daarom ook in de anonimiteit. Na het eten van een boterham en het bekend maken van de groepjes hebben we onze spulletjes gepakt en zijn we met de voetenwagen richting het centrum van Boxtel vertrokken. In het dorp bleken wel 14 vossen in allerlei winkels te zitten. De een was aan het helpen in de bediening van een croissanterie, de ander stond vakken te vullen in de kruidvat, een volgende stond model in een kledingzaak en dan vonden we er ook nog eentje die als zwerver onder de brug lag. Alle vossen hadden puzzelstukjes bij zich die samen de naam van hun groepje vormden. De tocht naar huis verliep voorspoedig, al hadden de kleinste onder ons wat moeite om het tempo bij te houden. Ikzelf behoorde vroeger ook altijd tot deze groep, nog steeds trouwens, ik ben er alleen maar sterker van geworden. Vanavond zijn we creatief geweest door het maken van jukeboxen, het resultaat mag er zijn. Voor de winnaars van de loterijen aanstaande zaterdag kunnen we alvast de blijde mededeling doen dat ze aankomend weekend ook in een aantal huiskamers te bewonderen zullen zijn.. Wat een feest voor jullie ouders! Momenteel zijn de kinderen richting hun bedjes, maar kunnen we voorspellen dat het nog lang onrustig zal blijven in huize Wicki-up. Bij deze zou ik alvast onze nachtdiensten voor vanavond veel geluk willen wensen, en jullie ouders een zeer prettige nachtrust. Tot morgen, dan verschijnt er weer een nieuw verhaaltje op deze site.
Veel liefs van alle leidsters en jullie kinderen.

• 20 Juli 2015 - 23:20

Mark En Mirelle:

Wat leuk om het verslag te lezen. Nog heel veel plezier de rest vd week, maar dat zal wel lukken met zo'n leuk thema

• 20 Juli 2015 - 23:35

Erik En Edith :

Hallo lieve meiden,
    Een super leuk thema!
    De cd's liggen hier al klaar dus dat gaat zaterdagmiddag helemaal goed komen!

• 20 Juli 2015 - 23:38

Erik, Patricia En Sjoerd:

Geef die meiden van ons nog maar ff een dikke nachtzoen

• 21 Juli 2015 - 00:28

Erik En Wendy :

Wij horen wel dat jullie ze al meteen de eerste dag knockout willen hebben! Groot gelijk! Slaap ze!

• 21 Juli 2015 - 07:07

Rian:

Geweldig om zo te volgen hoe het gaat! Ga zo door :-)
    En al die foto's, helemaal leuk. Ik heb de CD van Elvis klaar liggen voor onze vakantiereis...

• 21 Juli 2015 - 10:35

Karin Vd Braak:

Wat een leuk verslag!!! Leuk om zo toch een beetje op de hoogte te blijven. Wij wensen jullie ontzettend veel plezier en gezelligheid met zn alle!!!! En we gaan de komende dagen trouw de verslagen lezen

• 21 Juli 2015 - 10:51

Wendy:

Geweldig thema! En de liefde voor rock en roll muziek proberen wij ze zeker mee te geven (lukt nu ze ouder worden alleen niet meer zo goed....), maar we blijven proberen en wie weet, nu met jullie hulp....
    Heel veel plezier!!!

• 22 Juli 2015 - 17:49

Irene En Kees:

Wat een leuk thema!
    Het ziet er allemaal weer gezellig en kleurrijk uit.
    het verslag is super, dan blijven we toch een beetje op de hoogte.
    Heel veel plezier!!