Dwaze donderdag - Reisverslag uit Boxtel, Nederland van Jeugdkamp 2015 - WaarBenJij.nu Dwaze donderdag - Reisverslag uit Boxtel, Nederland van Jeugdkamp 2015 - WaarBenJij.nu

Dwaze donderdag

Door: Euhmm, wil graag onbekend blijven.

Blijf op de hoogte en volg Jeugdkamp 2015

23 Juli 2015 | Nederland, Boxtel

Dwaze donderdag

Hoi thuisfront,

Vandaag doen we een keertje lekker dwaas en houden we het kort.

Wat hebben de kinderen gedaan:
- gekrabt: de luizen jeuken nogal;
- terror uitgehaald: de keuken lag vanmorgen vol met wc-papier, borrelnootjeskruim en briefjes die lieten zien waar de ‘grote’ jeugd allemaal geweest was… ‘hier was de grote jeugd’, ‘en hier ook’: heel spannend dus;
- ontbeten: er bleef veel over, blijkbaar hebben de kinderen zelfs aan het einde van de week nog genoeg snoep over;
- corvée: de kinderen hebben (op aanwijzingen) hun eigen troep opgeruimd, het moet niet dwazer worden!;
- feest gevierd: Lieke was jarig en heeft alle kinderen van de jeugd (en de leiding!!) op iets heerlijks getrakteerd;
- speurtocht in de bossen: én het was hilarisch.
o De kinderen moesten tijdens de tocht een soepstengel heel houden, natuurlijk waren er van de 10, na 500 meter lopen, al meteen 6 gesneuveld: de meiden hadden ineens honger;
o De dames zijn niet bang van kikkers en vroegen bij elk eetbaar uitziend besje of iets dergelijks of ze dit in hun mond konden stoppen… hmmm. Volgend jaar laten we de kinderen zelf hun lunch bij elkaar verzamelen.
- Spaghetti gegeten: hiervan hebben we gehoord dat het zeeeeer lekker was. Bijna alles was op (op enkele restjes, à la drie pannen, na).
- Topo: voor degenen die nu denken dat het hier gaat om een topografie overhoring: dit betekent toetje + post. Wisten wij ook niet…

Wat gaan de kinderen nog doen:
- Middeljeugd: afwas + bosspel + pannenkoeken eten
- Kleine jeugd: douchen + bingo + pannenkoeken eten
- Grote jeugd: winkelen/ bioscoop + afscheid

Wat de zwangere leiding heeft gedaan:
Zie foto.

Wat de rest van de leiding heeft gedaan:
Luizen pluizen (tot 1:30u 's nachts, respect!!!), wc-ontstopt, terror van de grote jeugd opgeruimd, boodschappen gedaan, brood gesmeerd, eten gekookt, speurtocht uitgezet, leiding gegeven bij corveën (de kinderen komen dus als ware poetswonders thuis), een feestmuts gemaakt en stoel versierd, educatie gegeven over de flora- en fauna in ’t bos, pollepels verstopt (én gevonden).

Wat de leiding nog gaat doen:
De grote jeugd terugpakken met terror! Haha, we kunnen niet wachten tot ze in de auto zitten naar Den Bosch… Grrrrr.

Groetjes!

• 23 Juli 2015 - 19:28

Ilze:

Ahhhh, dat wordt dus meteen bij thuiskomst alles uit en direct door de wasstraat! Buiten de luisjes lijkt het prima te verlopen daar. Al over de helft maar geniet er nog van met zijn allen. Veel plezier! Een dikke knuffel aan Anne van papa, mama en Sven.

• 23 Juli 2015 - 19:58

Erik En Wendy :

We horen wel dat de leiding het erg zwaar heeft. Vooral degenen die met zijn tweeën zijn. Ben lief voor de grote jeugd! Arme kinders!

• 23 Juli 2015 - 20:41

Frits, Trea En Bart :

Wij krijgen spontaan jeuk van dat luizen verhaal, archh. Verder weer heerlijk om te lezen wat voor avonturen jullie hebben beleefd en wat voor leuke activiteiten er vanavond op het programma staan. Heel veel plezier voor allemaal en slaap lekker voor straks!!

• 23 Juli 2015 - 20:57

Jenny Rene En Timo:

Wat is het weer afzien voor de leiding, maar pak ze maar goed terug die grote jeugd, nu kan het nog.
    Nog heel veel plezier de laatste dagen.

• 23 Juli 2015 - 21:15

Wendy:

Proficiat lieke!

• 23 Juli 2015 - 21:45

Tim En Angelie:

Wat een dolle pret daar in Boxtel, heel veel plezier nog met z'n allen

• 23 Juli 2015 - 22:16

Ton & Jet:

veel plezier nog allemaal!!

• 23 Juli 2015 - 22:51

Karin Vd Braak:

Hihi weer een leuk verslag en tja volgens mij heeft de leiding t idd zwaar. Maar ook een hoop lol en plezier. Mag ik bij deze alvast iedereen van de leiding bedanken dat jullie ons Lieke vandaag een hele leuke verjaardag hebben gegeven!!! Dank jullie wel voor de leuke filmpjes en foto's van ons meisje. Konden wij als thuisblijvers zeeeeeeeeer waarderen. Nog heeeeeeel veeeeeeel plezier met zn alle!!!

• 23 Juli 2015 - 23:15

Mark & Mirelle:

Super leuk om jullie verslagen te lezen! En vandaag ook nog gezellige kaarten uit Boxtel in de brievenbus :-) veel plezier nog morgen op de laatse kampdag en uiteraard morgenavond met de danswedstrijd!!

• 23 Juli 2015 - 23:23

Koen En Hanneke:

Ik hoop dat jullie de luizenplaag een beetjes onder controle hebben! Respect voor jullie (had ik natuurlijk al maar nu al helemaal!). De foto's en de verslagen zien er weer top uit en gelukkig werkt het weer ook goed mee. Nog heel veel plezier morgen en tot zaterdag. Een hele dikke kus voor Pleun en Roos en nog een extra knuffel voor Roos (ze weet wel waarom!).

Groetjes Hanneke en Koen.

• 24 Juli 2015 - 00:03

Erik En Edith:

Weer een leuk verslag!! Veel plezier met de bonte avond allemaal! Floor en Pleun bedankt voor de leuke kaarten!!! Groetjes Erik en Edith